Zpět na články

5 solidních Kickstarter projektů, které vybraly peníze ale nikdy se nedokončily

Možná i vy patříte mezi skupinu kreativních lidí a toužíte vybrat peníze na vytvoření velikého projektu. Od toho vznikl Kickstarter, aby dal šanci projektům lidí, kteří nemají šanci získat investory. Jenže, jak to tak bývá, každá mince má dvě strany.

zdroj: tisková zpráva

Ve světě crowdfundingu se v poslední době začínají objevovat projekty, které sice vyberou částku dle tvůrců dostatečně potřebnou na dokončení, ale přesto se tvůrci ztratí a neodpovídají. Pojďme si vyjmenovat ty nejznámější neúspěchy!

YOGVENTURES 

Celkem 13 647 podpůrců vybralo na videohru známého YouTube kanálu Yogscast přes půl milionu dolarů (12 miliónů českých korun) a to jen pro to, aby se po oznámeném datu vydání v prosinci 2012 tým Yogscastu rozhádal s vývojářem Krisem Valem. Jejich neshody byly pro celou youtube a kickstarter scénu takovým prvním příkladem, jak rozhodně nepřistupovat ke kampaním. Jak tušíte správně, hra stále venku není. Takže půl milionu dolarů zmizelo vniveč.

CLANG 

Milujeme inovace. A lidi, kteří přináší skvělé nápady, rozhodně přehlížet nedokážeme. Možná proto Neal Stephenson s příslibem o vytvoření revoluční bojové hry s meči vybral od 9,000 lidí celkem půl milionů dolarů, aby žádnou takovou videohru nepřinesl. Hra měla vyjít v únoru 2013, ale nakonec koncem roku 2014 sám autor prohlásil, že hru zrušil. Půl milionů dolarů, opět, lidé investovali pro nic.

THE STOMPING LAND 

S rozpočtem 114 000 dolarů (2,7 milionů českých korun) si jistě dokážete představit, že lze naprosto s klidem dokončit již rozdělaný projekt. Obzvlášť, když původní cíl byl jen 20.000 dolarů. Co je ovšem skutečně zajímavé je fakt, že tato hra skutečně vyšla. The Stomping Land ještě do minulého roku byla dostupná pomocí Steam Early Access, slíbený termín na Kickstarteru: květen 2014 se tedy splnil. Jenže od vydání první verze hra byla neaktualizovaná a vývojáři zmizeli z povrchu zemského. Třešničkou na dortu je pak vyjádření Valve, které smazalo hru ze Steamu, protože byla dlouho neaktualizovaná. Takže si jí nezahraje dnes už nikdo, ani ti co přispěli na Kickstarteru.

CODE HERO 

Projekt CODE HERO zněl tak geniálně. Vybral v roce 2012 více jak 170 000 dolarů (3,5 milionu českých korun) jen za pomoci originálního nápadu: naučí vás dělat videohry. Autor, Alex Peake, sám prohlásil v květnu 2014, že mu peníze došly a že ten nápad nakonec nebyl zdaleka tak dobrý, jak myslel. S tímto se poroučel světu a už o něm nikdo od posledního updatu neslyšel.

 

Mansion Lord 

Je to zkrátka dokonalá noční můra: pomůžete nějakému projektu a on uspěje. Poté autoři přestanou posílat aktuality. Jejich webové stránky přestanou fungovat a po dvou letech čekání vám začíná být jasné, že už nikdy projekt a své odměny neuvidíte. Mansion Lord nepatří mezi největší zklamání na Kickstarteru, ale částka 30 000 dolarů a poté další vybrané peníze skrz Paypal s tím, že se po vývojářích slehla zem, jen značí jednu věc: dávejte si pozor koho podporujete.

diskuze: 0 příspěvků, nových

Zpět na články