DUNA: TAJEMSTVÍ RODU - představení hry
Komerční sdělení - Duna: Tajemství rodu je příběhová desková hra, která navazuje volně na mytologii světa Duny od Franka Herberta, a jejíhož vydání se zhostilo vydavatelství TLAMA games.
zdroj: Foto: Archiv
NÁSTUPCE SLAVNÉHO DETEKTIVA ZE SVĚTA INTRIK A PÍSKU
Hra Duna využívá systém známý ze hry Detektiv: Po stopách zločinu, pod který se podepsal šéfdesignér a zakladatel společnosti Portal Games, Ignacy Trzewiczek. Jádro systému stojí na balíčku karet stop, které vám odkrývají nezbytné indície, díky nimž se dozvídáte další části příběhu. Každá odhalená karta a přesun na vybranou lokaci vás stojí určité množství herního času, a některé možnosti využívají zdroje, kterých máte jen omezené množství. No a nakonec nesmíme zapomenout na webové stránky Databáze Antares, na nichž najdete seznam výslechů, otisků prstů nebo hlasových záznamů.
Na scénáři Duny spolupracovalo trio osvědčených Trzewiczkových scénáristů, z nichž někteří se podíleli nejenom na původním Detektivovi, ale i na hrách Vienna Connection či Batman: Everybody Lies, využívajících stejného systému.
Tentokrát se ocitnete v kůži jedné ze čtyř postav, které byly uvezněny harkonnenskými útočnými jednotkami, a od jisté smrti je zachrání až záškodnická akce tajemných fremenů. Ale cena za svobodu je vysoká. Dluh splatíte jenom tak, že pomůžete odboji vypátrat, kam zmizela jejích zásilka zbraní. Sotva však uděláte pár kroků, stopa vás zavede k přepadenému vězeňskému konvoji, tajemnému uprchlíkovi a jeho zachránci, a záhadnému členovi elitních harkonnenských jednotek, známým pod přezdívkou Škorpión.
Herní postava a možnosti
Postava, kterou si vyberete, vám kromě útržku svého osobního příběhu do začátku přinese i hrstku surovin, kterých se zprvu může zdát dost, ale sotva se rozkoukáte, rychle jich začne ubývat. Nejen, že jejich dostatek může být pro získání informací kriticky důležitý, ale především musíte počítat s tím, že suroviny se vám po každé misi neobnovují. To, co jste dostali na začátku kampaně, vám tak musí vystačit aspoň do doby, než vaši agenti narazí na nějaký zdroj sami, nebo než si svoje postavy vylepšíte na vyšší úroveň. Během určitých okamžiků vám hra udělí body zkušeností, díky nimž můžete na konci každé kapitoly postoupit na vyšší level. Pokud se tak rozhodnete, vyberete si z archu jednu ze samolepek vylepšení, nalepíte ji na patřičné místo na kartě vaší postavy, a ihned dostanete nové zdroje.
Duna proti vám postaví nejen čas, který limituje vaše možnosti, ale i tzv. ukazatel následků, který, jakmile dojde na poslední políčko, znamená definitivní konec vaší mise. Oproti Detektivovi jsou tu tedy rozdíly patrné na první pohled. Interakce s databází Antares je spíše doplňková a hlavní gró Duny se soustředí především na vyprávění. Autoři vám do začátku uloží úkol, v němž nebude vaší snahou vypátrat vraha či vyřešit záhadu, ale prožít si příběh plný špionáže a intrik, který budete během čtyř scénářů postupně odhalovat. A byť má hra mít epizodický charakter stejně, jako film, jedná se o ucelený příběh, který zhltnete během pár sezení.